torstai 27. tammikuuta 2011

Maxi on steroids

Ruotsista kuuluu kummia. Maxi Yachts, joka on nykyisin Najadin omistuksessa, (joka itsekin meni hetkellisesti nurin) aikoo lanseerata uuden Maxin !
Johan on. Katsokaa detaljeja sivuilta: Maxi 11. kaikki luvut OK, mutta sitten pysähtyy katse kohtaan syväys: 2.7 m...

Panin tähän vielä vähän (alustavia) piirustuksia:

8 kommenttia:

Petri kirjoitti...

Tuohan on näppärä vene Suomen ja Ruotsin vesille, voi hyvin suhata Hangosta Katajannokan vierassatamaan edestakaisin, eipähän tarvitse tuhlata aikaa kivikiilojen hakkaamiseen luonnonsatamien kallioihin yms. turhaa.

Vai onkohan tuossa sitten nostoköli, muuten tuo syväys on jo aika ongelmallinen ihan normaaleihinkin satamiin pääsemisen kannalta.

Kimmo L kirjoitti...

En usko että nostoköliä on ajateltu; tuollaiset hydraulisesti toimivat maksavat tuon kokoiseen veneeseen pyöreästi 30.000 euroa; liian kallista. Mitat sinänsä ovat alustavia ja tässä kopioidaan samaa hypeä kuin Tiger-veneen luomisessa; nettiin rekisteröitymään ja saa antaa kommentteja suunnitteluun. Voisin lyödä oluen vetoa että tuo syväys tulee pienenemään...

Joakim kirjoitti...

Missä näkyy tarkempia speksejä? Itse löysin vain pituuden, painon ja syväyksen, joka oli 2,2 m ei 2,7 m.

Janne W kirjoitti...

Itse asiassa 2,20 on jo osoittautunut ongelmalliseksi 1,50:n jälkeen. Mittanauhalla ero tuntuu mitättömältä, mutta käytännössä se ei sitä ole.

Kimmo L kirjoitti...

Ainoat mitat mitkä minä olen löytänyt on tuossa kuvassa jonka panin blogiin. Sen taas sai e-mailina kun rekisteröityi kiinnostuneeksi. Mistä tuo 2.20m (joka vaikuttaa järkevältä/todennäköiseltä)löytyi?

Joakim kirjoitti...

Blurissa ja Yacht-lehden nettijutussa mainitaan 2,2 ja 4 tonnia. Tuossa kuvassahan on 4,6 tonnia, joka on aika paljon enemmän! Tuleekohan tuosta FF36 kopio?

http://www.blur.se/2011/01/17/sweet-maxi-11/

Kimmo L kirjoitti...

Veikkaisin että 2,2 m ja 4,6 tonnia on tavoitteena. Mutta tuohonkaan painoon pääseminen on tosi vaikeaa. Jotta venettä todella saataisiin myytyä niin kovin eksoottisia materiaaleja ei voine käyttää. Vinylesteri vakuumilla lienee siinä rajalla. Vene tullee olemaan selkeästi isompi kuin BC, ja jos pääsevät tuohon painoon niin varmaan hieman nopeampi. Mutta tulkoon viivalle vaan...

tomppa kirjoitti...

Tuosta jos haluaa vielä parantaa,McConaghy tekee Kiinassa Jason Kerin 40 jalkaista, Tonnerreen perustuvaa venettä sarjassa.Epoksirunkosen veneen hinta on 298 000 USD