torstai 17. marraskuuta 2011

America's Cup in San Diego



Meikäläinen kun on ollut sitä mieltä että yhdenkin rungon hoitamisessa on tarpeeksi töitä, niin ei ole noista monirungoista perustanut. Nuo "pikku AC-veneet", eli 45 jalkaiset pienoismallit kiertävät maailmaa ja tällä viikolla sirkus on San Diegossa. Kun katsoin tuon ylläolevan eilisen kisaamisen niin täytynee todeta että on noissa jotain ideaa!? Live-kuvaa löytyy päivittäin vaikka täältä:

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Rajuja vehkeitä. Ukoilla on kypärät päässä! Olisiko ensikesän upgrade myös BC:ssä?
- Ari -

Anonyymi kirjoitti...

Ainakin vois ottaa mallia hengailusta. Eikös toi toimisi ihan kivasti köliveneessäkin?

Kimmo L kirjoitti...

Niin, siis tuohan on tuollaista H-vene hengailua. Kaiteilla varustetuissa avomerikalikoissa noin ei voi tehdä.

Ainoa sääntöjen mukainen on jalat ulkona ja yläkroppa ylävaijerin ja alavaijerin välistä. Tuosta on sitten variaatioita ja eri tsemppaustasoja. Paras lienee perse pystyssö alavaijerin varassa yläkroppa vaaterissa ja vielä painava Rolex ulos kurkotettuna. Sailing Worldissa oli jokin aika sitten testi jossa todettiin että "perusasennon" ja "kurkottamisen" ero on noin 10%. BC:ssä tuo tarkoittaa noin 50 kiloa lisää punttia laidalla.

Ja sääntöjen mukaan tuo alavaijeri ei saa olla löysänä, joten senkin kanssa saa olla tarkkana.

Janne W kirjoitti...

Koko Americas Cup on ökyrikkaiden, lakimiesten ja insinöörien hiekkalaatikko. Viimeisin kisa, kun se kaikkien oikeudenkäyntien jälkeen yleensä päästiin ajamaan, oli täysin naurettava mittelö kahden hiilikuituhämähäkin kesken ja teki hallaa koko purjehdusurheilulle...