perjantai 9. joulukuuta 2011

Audi MedCup; no more....

Audi oli vähentämässä panostustaan tähän hienoon kisasirkukseen; ei saatu tapeeksi monelta tiimiltä osallistumis vahvistusta ja lopputuloksena on että koko sarja menee vähintään jäähylle ensi vuodeksi. Koko tarina löytyy täältä:

12 kommenttia:

Janne W kirjoitti...

Näin se menee ympäri maailman, kun dollarivirta loppuu. Tästä kun vielä vähän dyykataan, niin Suomessakin ORC lakkautetaan ja siirrytään retki-LYS -sarjoihin... ;-)

Kimmo L kirjoitti...

Ei tuo orkki mihinkään kuole. Eikö Suomessa olekin sanonta: "Mikäs se pahan tappais?"

Anonyymi kirjoitti...

ORC:n tappaa vain yhdistyminen jonkun toisen tasoitussäännön kanssa eli sääntönä mökkipurjehtijan unelma. Tämän vuoden MM:t voitettiin viime vuosisadalla suunnitellulla veneellä ja kärjessä kulkevat 2000 luvun alun IMS säännön veneet.Uusia veneitä on sääntöön tehty todella vähän ja uusin raaseri, saksalanen JV42 ei ollutkaan odotetun nopea.Ehkä jossain vaiheessa kyllästytään tähän köröttelyyn ja veneiden keveyttä aletaan suosia nykyistä enemmän. Toivottavasti

Joakim kirjoitti...

Miksi ei saisi kisoissa pärjätä "viime vuosituhannella suunnitellulla veneellä"? Eikö tasoitussäännön idea ole antaa vanhoillekin veneille mahdollisuus? Onko 40-jalkainen GPH-luvulla 545,2 mielestäsi köröttelyä? Entä GP42, Cookson 50 ja TP52, jotka kaikki olivat mukana kärkitaistelussa, mutta jäivät kärkiviisikon ulkopuolelle mastohaverin, varaslähdön jne. seurauksesta.

JV42:n on pärjännyt ihan OK. Ei ole ollut ylivomainen voittaja, kuten Andrew Hurst kuvitteli, mutta ei myöskään mikään toivoton tapaus. Eiköhän tuo pärjää vielä paremmin ensi vuonna.

Anonyymi kirjoitti...

Ei taida auttaa vaikka GPH olisi 100. Vielä vuonna 2000 pelkästään X:llä tehtiin lähes sata uutta venettä joilla kilpailtiin IMS:ssä.Kohta kaikki ajavat rollaattorilla yli 20 vuotta vanhalle veneelleen purjehtimaan kilpaa Pihlasaaren ympäri. Toivon ettei tämä ole tulevaisuuden kuva avomeripurjehduksesta eikä se ole yksin säännön vika.

Kimmo L kirjoitti...

Minkäslainen kalikka se anonyymillä on allaan kun noin osaavasti muita mollaa?

Tämän blogin vene on valmistunut syksyllä 2008, painaa 5 tonnia ja on toki IRC:hen turhan kevyt mutta toimii suht. asiallisesti ORC-säännössä.

-jr kirjoitti...

Hah, 20-vuotias on vielä uudenkarhea kalikka, meilläpäs onkin kolmekymppinen kiulu, mistä ei saa otettua vauhdikasta purjehduskuvaa millään perspektiivillä. Silti ollaan mukana. Ihan kiusallaankin ollaan. Ja mitä enemmän nassutetaan vanhoista konstruktioista, sitä varmemmin ilmestytään viivalle.

Kimmo L kirjoitti...

Jr:llä on asennetta! Noi kaukalon laidalta huutelijat pysyköön juuri siellä; eli kaukalon ulkopuolella.

Joakim kirjoitti...

Nyt on ensimmäinen TP52 ilmoittautunut MM-kisoihin, joten pääsee sellaisen vauhtia (hetken kerrallaan) läheltä katsomaan ensi kesänä!

Kimmo L kirjoitti...

Ja BC pääsee starttaamaan tollasen vierestä; voi varjele...

Joakim kirjoitti...

Siitä vaan leebow-startti ja pidät TP52:n takana leikkarille asti;).

Tuo muuten onnistui Tempolla BOWin lopulta voittanutta X-332:sta vastaan 2009. Ja sekin tuli testattua, ettei X-412 mene yläpuolelta ohi, mutta se vaati jo tolkutonta piinaamista eikä normaalikryssimistä kuten edellinen.

Kimmo L kirjoitti...

Me ollaan kyllä pariin kertaan testattu ja Autokauppiaita ei pystytä pitämään tuossa luussa pihdeissä. Heillätietysti kalikka joka pystyy piinaamaan vähintään yhtä hyvin kevyessä kuin mekin.

Ja voi taivas varjele, noitten leestä en kyllä meinaa lähteä edes yrittämään.