torstai 10. toukokuuta 2012

Lisähaastetta MM-kisoihin

Nyt on sitten ORC-MM:ien luokkajako ja formaatti julkistettu. Kovaa säätämistä loppumetreillä. Ison luokan GPH raja lopulta 615. Ja kun pieni luokka ajaa alun kahdessa fleetissä, vetää iso koko sarjan yhtenä, noin 40 veneen fleettinä. Blue Café on tuossa isojen seassa melkein pienimpänä joten varsinkin radoille tulee tosi haastetta. Mutta näillä mennään. Koko tiedote löytyy täältä:

5 kommenttia:

Petri kirjoitti...

Kuten fe-foorumin puolella totesin, mielestäni tuo on kyllä ihan hyvä päätös, tuo tavallaan kivasti jännitystä ja panosta myös tuonne skrubuluokkaan missä muuten touhu voi hyvin olla aika levällään kun luokan nopeimmat veneet ovat sen 10 jalkaa pidempiä ja 10% nopeampia kuin hitaimmat.
Huono puoli toki on se että joutuu tyytymään tuollaisiin 40 veneen lähtöihin sen ~70 veneen sijaan, eli sinänsä arvokasta ison fleetin starttikokemusta ei aivan pääse keräämään.

Kimmo L kirjoitti...

Niin, siis isossa luokassa pituus ero on 17 jalkaa ja nopeus ero 25%. Haluttiin nyt ilmeisesti kuitenkin että tuo iso luokka olisi se "master"luokka joka vetäisi läpi perinteisesti...

Petri kirjoitti...

Eikös tuo 17 jalkaa koske nyt lähinnä TP52:ia ja sitten tyyliin teitä ja X-35:ia. Sikäli jos TP:t otetaan pois niin mediaanikoko taitaa pyöriä siellä vähän 40 jalan yläpuolella ja nopeuserotkin sitten ovat maltillisemmat. Jossain noitten 52:stenkin pitää kuitenkin kisata, joten parempi että ovat teidän riesananne kuin meidän :)

Anonyymi kirjoitti...

Näyttää Audi-tiimikin vaihtavan veneensä nopeampaan, ettei tarvitse ihan pienimpänä radalla pyöriä.

Mikko

Kimmo L kirjoitti...

Joopa, täytyy huomenna katsoa mitä kalustoa tuossa kotirannassa oikein on.. Viimeksi siinä kyllä oli yksi Fe74 toisella puolella ja NF-vene toisella.....